testing unity

Am instalat Ubuntu 11.04 „Natty Narwhal” pe 1 mai, și mă joc cu Unity (interfața). Deocamdată, merge. Nah, încă mi se duce cursorul după Docky, da’ o sa treacă și asta. Față de GNOME 3 mi se pare decent… sorry Béranger, da’ eu nu trec încă pe KDE…

Me likey

  • launcher-ul, care e un substitut aproximativ OK pentru Gnome-Do (cel puțin pentru un utilizator mediocru de Do ca mine);
  • integrarea unor funcții din Compiz pe care le setam de obicei manual, pentru lucrul cu aplicațiile și ferestrele;

Me not so likey

  • parcă e puțin cam greoi când revine din Suspend, și a și crăpat odată. Mă rog, e foarte nou, luni și marți am făcut deja vreo 4 update-uri.

Pentru cineva care folosește mult tastatura pentru navigare în/între ferestre, e OK. Mai că n-aș fi mutat nici butoanele din stânga sus, da’ le-a mutat tema (Equinox Evolution, baby! cu Faenza icons; mai jos pun o poză cu minunăția). To be continued

{Continued, 6 mai} Merge, dom’le! (deși a mai crăpat o dată, chiar azi dimineață).

Am vorbit de managementul ferestrelor din taste; pe lângă asta, au introdus și „gesturile”, ca în Win 7: dacă încerci să muți fereastra către margini sau colțuri (drag and drop) îți sugerează felurite dimensiuni și plasamente. Eu mă mișc mai repede cu tastele, însă (îmi place să-mi aliniez pe jumate de ecran un editor și pe cealaltă jumate, browserul sau un reader, de exemplu). Combinațiile de taste ar fi astea (Super = Win Key)

  • Super + W : Spread – face zoom pe toate ferestrele aplicațiilor deschise pe toate spațiile de lucru;
  • Super + D : Arată desktopul (minimizează toate aplicațiile). Apăsat încă o dată, reia toate aplicațiile;
  • Super + S : Expo – face zoom pe toate spațiile de lucru;
  • Shift + Alt + Sus : Expo pe spațiul de lucru curent;
  • Ctrl + Alt + [NumPad] : plasează fereastra într-unul din colțuri/margini/jumătăți/cadrane, pe verticală sau orizontală (jucați-vă și voi; pentru laptop-uri fără taste numerice suplimentare, trebuie și Fn)

Meniurile aplicațiilor au fost încorporate în panoul de sus (à la Mac); pentru a accesa primul meniu (de obicei, File), apăsați F10. O apăsare scurtă pe Super deschide Dash-ul; una lungă, deschide Launcher-ul. Super + F e „lentila” pentru fișiere și foldere; Super + A, e cea pentru aplicații; aplicațiile din banda Launcherului pot fi invocate apoi cu tastele numerice.

All in all, pentru că nu-s cine știe ce power user, îl păstrez. Față de Gnome 3 mi se pare utilizabil; față de Gnome 2 +Docky +Do +Compiz e puțin mai blând cu resursele (parcă – e o impresie subiectivă, nimic mai mult). Anyway, give it a try…

Citiți și recenzia lui Dedoimedo, excelentă, ca de obicei…

A, și la webupd8, un ghid de customizare foarte util.

Desktopu meu

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.